نگین انگشتر (روستای گرمه)
ادبی

 

مزارع وابسته به گرمه

1-نشابور:در 3 کلیمتری روستی گرمه در سمت شمال واقع است ودر حاضر 6 خانوار سکنه و جمعا 10 نفرند.

شغل اهالی نیشابور کشاورزی دامداری است.

قبلا سید جلیل القدری از خاندان موسوی در نشابور ساکن بود که به رحمت حق رفت و از اولادش فقط یک نفر در نشابور باقی مانده است.خانه ای بزرگ از خاندان موسوی در نشابور است که در چند سال اخیر کارگردانها برای ساخت فیلم از این خانه استفاده میکنند.در آخرین فیلم ساخته شده در این منطقه این خانه بزرگ آزمایشکاه جابربن حیان بود

آب روستای نشابور از بالای تپه ای به ارتفاع تقریبی 79 متر به پایین روان است.آسیابی نیز در مسیر این آب ساخته اند که بقایای آن موجود است.

محصولات نشابور بیشتر خرماست.البته پسته و زعفران هم به خوبی عمل می آید.

نام صحیح این مزرعه نشابور است که به غلط نیشابور گفته میشود.در زمان قدیم گرمه اییها به استحضاء(مسخره) نام این مزرعه را نشابور گذاشتند.

 

خانه موسوی1

در خانه موسوی

 

 

خانه موسوی2

2- روگیشه:مزرعه ای است در 1 کیلومتری نشابور که 5/5 دانگ آن از غلامعلی ایزدی است.استخری با ظرفیت 120 متر مکعب آب دارد که هر 2 روز یکبار ار آب پر میشود.غلامعلی حدود 200 اصله نخل کبکاب در این مزرعه غرس نموده که اکنون به بار نشسته اند و خرمای بسیار مرغوبی دارند.

البته علاوه بر خرما انارهای شیرین و خوبی هم دارد.در زمینهای کشاورزی آن هم پیاز و یونجه و بادمجان میکارد.

3-سکگشک(segeshk):در 800 متری روگیشه واقع است.استخر کوچکی دارد و چند اصله نخل.صفرعلی بشیر از گرمه به این مزرعه میرود و نخلهای آن را آب میدهد.چند سال قبل در آن زیره سبز کاشته بود که محصول خوبی هم داشت.

4-کلاته کربلایی محمد آقا:اینکلاته ابتدا 4 نفر از اهالی گرمه خریداری کردند و بعد به آقای حسین اقبال فروختند و ایشان در این مزرعه مرغ داری احداث کرد  که در حال حاضر این مرغداری فعال است به شبکه سراسری آب و برق روستای گرمه متصل است.

5-کلاته کربلایی ملک:این مزرعه که در جنوب گرمه و بعد از مرغداری واقع است را فردی گرمه ای به نام صفرعلی خالو خریداری کرد و با خانواده اش در این مزرعه ساکت شد زحمات زیادی کشید استخر خوبی ساخت و به شبکه برق متصل شد و باغ بزرگی با چندین اصل درخت نخل مرغوب احداث کرد ولی پس از مرگش دیگر کسی در این مزرعه ساکن نبود تا چند ماه قبل که حمیدرضا خالو از اهالی گرمه که آخرین فرزند خانواده پرجمعیت امامقلی خالو است دستگاه بلوک زنی خریداری کرده و در آن جا ساکن شده اند.

6-مزرعه صفر:این مزرعه که در 1 کیلومتری شرق گرمه و داره مهرجان واقع است را کربلایی صفرعلی بشیر احداث کرده است.چندین اصله درخت اکالیپتوس و کوره گز اشجار این مزرعه است.

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

reza
ساعت9:50---6 آذر 1391
مطالب خوبی جمع آوری کرده ای دستت درد نکند ولی بهتر است از نظر نگارشی و املایی هم بیشتر دقت کنی مثلا
استهزاء به معنی مسخره است
با تشکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبر،عـکس و مطلب از گرمه و دل نوشته و آدرس sooreno.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان